Sağlıklı Yaşam İçin Yetişkinlere 10 Öğüt

  1. Farklı gıdalar tüketin
  2. Beslenme listenizde karbonhidrat açısından yeterince zengin gıda olsun
  3. Doymuş yağı yerine daha çok doymamış yağa yönelin
  4. Bolca sebze ve meyvenin tadını çıkarın
  5. Tuz ve şekeri azaltın
  6. Düzenli yemek yiyin, porsiyon büyüklüğüne dikkat edin
  7. Bolca sıvı tüketin
  8. Sağlıklı vücut ağırlığınızı koruyun
  9. Harekete geçin; hareketi alışkanlık edinin!
  10. Şimdi başlayın! Ve birden değil azar azar değişin.

1. Farklı gıdalar tüketin

Sağlıklı olmak için 40’tan fazla besine ihtiyacımız var. Fakat gıda tercihlerimiz dengeli olmalıdır.

2. Beslenme listenizde karbonhidrat açısından yeterince zengin gıda olsun

Tahıl, pirinç, makarna, patates ve ekmek gibi karbonhidrat açısından zengin gıdalardandır. Her öğünümüzde bunlardan en az birini tüketmemiz yerinde olacaktır.

3. Doymuş yağ yerine daha çok doymamış yağa yönelin

Toplam ve doymuş yağ (genelde hayvansal gıdalardan gelen) tüketimini sınırlamalıyız ve trans yağlardan tamamen uzak durmalıyız. Yemeklerimizi kızartma yerine haşlama, buğulama ya da fırında yapmalıyız.

4. Bolca sebze ve meyvenin tadını çıkarın

Günde en az 5 porsiyon meyve ve sebze yemeye çalışmalıyız.

5. Tuz ve şekeri azaltın

Tuz tansiyonu yükseltebilir ve kalp-damar hastalıkları riskini artırır. Şeker yerine meyve tüketebilir; hatta yiyecek ve içeceklerimizi meyveyle tatlandırabiliriz.

6. Düzenli yemek yiyin, porsiyon büyüklüğüne dikkat edin

En iyi sağlıklı beslenme formülü, farklı gıdaları düzenli olarak ve doğru miktarlarda tüketmektir.

7. Bolca sıvı tüketin

Yetişkinler günde en az 1,5 litre sıvı tüketmelidir! Eğer sıvılar sıcaksa ya da fiziksel olarak aktifseniz bu miktar daha da fazla olabilir. Şüphesiz en iyi sıvı sudur.

8. Sağlıklı vücut ağırlığınızı koruyun

Her birimiz için uygun vücut ağırlığı cinsiyet, boy, yaş ve genler gibi faktörlere bağlı olarak değişir. Aşırı kilo, şeker, kalp hastalıkları ve kanser gibi birçok farklı hastalık riskini artırır.

9. Harekete geçin; hareketi alışkanlık edinin!

Fiziksel aktivite, kilosu ve sağlık durumu ne olursa olsun her insan için çok önemlidir. Hareketlilik ekstra kalorilerimizi yakmamıza yardım eder, kalp ve dolaşım sistemi için yararlıdır, kas kütlemizi korur, hatta artırır, dikkatimizi toplamamıza yardımcı olur ve genel sağlık durumumuzu iyileştirir.

10. Birden değil azar azar değişin.

Bir kerede büyük değişiklikler yapmaktansa hayat tarzımızı azar azar değiştirmek çok daha kolay ve sürdürülebilirdir.

Kaynak: https://www.eufic.org/tr/healthy-living/article/10-healthy-lifestyle-tips-for-adults

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir